دبیر جشنواره سراسری داستان رضوی (کبوتر حرم) گفت: شمار آثار ارسال شده به این دبیرخانه در سال جاری به بیش از ٨٦٠ اثر از ٥٦٩ نویسنده رسید.

۸۰۰ داستان در جشنواره «کبوتر حرم» / آغاز داوری جشنواره خوشنویسی رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از آغاز داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره خوشنویسی رضوی خبر داد.

ابراهیم شریفی افزود: در حال حاضر داوران برجسته کشور در رشته های نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ حوزه خوشنویسی در بررسی اولیه از میان آثار دریافتی 50 اثر را برای گزینش نهایی به مرحله دوم داوری جشنواره انتخاب کردند.

وی گفت: اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره به زودی از طریق سایت شمس توس یا به صورت پیامکی اعلام می شود تا علاوه بر اینکه منتخبان از نتایج کار خود آگاه شوند، اصل آثار نیز برای داوری نهایی در اختیار هیات داوران قرار می گیرد.

شریفی برگزیدگان در هر رشته را 4 نفر عنوان و تصریح کرد: برگزیدگان در مراسم اختتامیه که 18 مرداد ماه همزمان با دهه کرامت در کرج برگزار می‌شود، مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیدگان مرحله نخست داوری جشنواره خوشنویسی رضوی در حاشیه برگزاری این جشنواره، ادامه داد: این نمایشگاه پیش از مراسم اختتامیه جشنواره افتتاح می شود.

ارسال بیش از ٨٦٠ اثر به جشنواره داستان رضوی

دبیر جشنواره سراسری داستان رضوی (کبوتر حرم) گفت: شمار آثار ارسال شده به این دبیرخانه در سال جاری به بیش از ٨٦٠ اثر از ٥٦٩ نویسنده رسید.

محمدرضا سوقندی اظهار کرد: از تعداد ٨٦٠ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره داستان رضوی، ٤٢٤ اثر داستان کوتاه، ٤٠١ اثر داستان کوتاه کوتاه و بقیه آثار غیر داستانی است.

مدیرکل ارشاد سمنان گفت: استان خراسان رضوی با ارسال ١١٧ اثر از ٥٤ نویسنده در صدر استانها قرار دارد، سمنان با ٨٨ اثر با ٥٠ شرکت کننده و تهران با ٧٣ اثر و ٤٢ شرکت کننده در رده های دوم و سوم قرار دارند.

دبیر جشنواره سراسری داستان رضوی (کبوتر حرم) گفت: مهلت ارسال آثار برای این جشنواره تا سی و یکم تیر ماه تمدید شده است و چهاردهمین دوره این جشنواره بیستم مرداد به میزبانی سمنان برگزار می شود

مهلت پذیرش آثار جشنواره آواها و نواهای رضوی تمدید شد

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، از تمدید مهلت پذیرش آثار توسط دبیرخانه جشنواره آواها و نواهای رضوی تا اول مرداد ماه جاری خبر داد.

محمد حسین اسماعیلی گفت: با توجه به استقبال بی نظیر هنرمندان حوزه آواها و نواها جهت شرکت در این جشنواره، تمدید آخرین مهلت پذیرش آثار و تولیدات هنری توسط دبیرخانه جشنواره سراسری آواها نواهای رضوی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به برخورداری استان تهران از ظرفیت ها و استعداد های هنری و پتانسیل های بالقوه آن در حوزه آواها و نواها، نخستین جشنواره آواها و نواهای رضوی تاکنون با استقبال چشمگیر و حضور حداکثری هنرمندان این عرصه از اقصی نقاط کشور مواجه شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.